onsdag 14 september 2011

Onsdag.

I dag har jag inte planerat något utan dagen får bli som den blir. Det blev den också, jag kom på att jag kunde tvätta en maskin vittvätt när nu vädret är så fint, och tänk så mycket löv det blåst in på verandan, jag har försökt att sopa bort löven, men det kommer ständigt nya. Vovvarna kom in en sväng när de tog sin morgonpromenad, det är fart och fläkt när de kommer in och skall hämta leksaker.

Så blev det en tur med dammsugaren för ja hörde på radion att dammet under sängen kunde vara farligt, det var väl inte farligheten som var avgörande men behovet var stort, jag uppfattade inte vad det var som var så farligt.

Jag har varit till Hara och köpt mej en björnmossekrans, jag tror det heter så, i alla fall tycker jag att de är så fina och de håller sej i flera år. Detta var den sista hon hade och jag hade tur som fick den.

I går kväll virkade jag en barnsocka och nu skall jag försöka göra den andra i dag. De skall skickas till Stockholm och bli en present till ett nyfött gossebarn. Det är ju kul.

Dagen har varit vacker, solsken hela dan, kl 17.15 +19,0 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar