torsdag 29 september 2011

Torsdag

I dag var det bestämt att kusin skulle permanentas, morgonsysslor som vanligt och frukost och jag var så när färdig att åka när hon ringer och hon har ångrat sej på permanenten mej jag blev bjuden dit på förmiddagskaffe och jag fick den stora äran att rulla upp hennes hår på spolar. Hoppas att det duger för i morgon skall vi till Sunne på begravning och hon vill vara fin. Jag vet själv inte hur jag skall bli iordning för jag har blivit lite seg på morgnarna men visst skall jag vara vid kyrkan i Sunne kl 09.30 där vi Öijebergare skall träffas.

Jag har ett mönster på en stickad schal och jag var tvungen att gå till Eva och få tips om garn så nu blir det att lägga upp 256 maskor och sticka rätstickning. Jag startar nog när Go kväll börjar. Jag har sytt färdigt gardinlängderna som jag åtagit mej och hoppas innerligt att de nu passar.

Vilket vackert väder vi har, det stämmer dåligt med almanackan, det har ju inte regnat något denna vecka så jag har varit till Kyrkogården och vattnat på höstblommorna, såg att de börjar förbereda inför vintern för bänkarna var borttagna, det var lite synd för jag tycker att det har varit så lugnt och fridfullt och sitta där i sina egna tankar. Kl 17.45 +22,9 grader ochj en strålande sol hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar