måndag 5 september 2011

Måndag

I dag är min agenda ett oskrivet blad, ingenting är noterat, men jag vaknar ändå med ett dåligt samvete och det är min lilla röda pärla som står parkerad härute.

Pärlan, jag och fru Johnsson skall till örondoktorn i Sunne i morgon och jag har varit så slarvig med att städa ur bilen i sommar så det är inte sant. Men idag måste det ske trots att det duggar, och fy så mycket skit jag hade. Ett gammalt överkast som skulle slängas på sophanteringen, en plastkasse med en tom blomkruka i, en jacka, och varningstriangeln låg på golvet och till råga på allt hittade jag godispapper i sidfickan. Jag kan bara säja att det är bara jag själv som skräpat ner nästan, jag hittade även stallströ som hästflickorna har lämnat efter sej när jag skjutsat dem.

Nu är Pärlan dammsugen och ren, gummimattorna är på tork och nu skall jag bara gå ut och kolla oljan, jag kanske får fylla på en skvätt. Efter detta får jag ta och dammsuga inomhus och torka av lite för det blir aningens smutsigt här inne också.

Lotta kom med matlåda till mej idag så jag har inte behövt lägga någon tid annat än på att äta, Tack Lotta det smakade bra trots att det fattades både ansjovis och konjak.

Mulet och regn till och från men ganska varmt kl 16.35 +18,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar