måndag 12 september 2011

Måndag.

Direkt som jag vaknade i morse bestämde jag mej för att idag skall växthuset rensas ur och göra iordning inför vintern. Jag hade bara fyra tomatplantor och phylasisen kvar. Löken har jag redan tagit upp och salladen är slut så det var ganska enkelt att rensa ur. Jag har haft en fantastisk skörd av phylasisen, jag har ätit själv och gett bort och nu var det fullt i rabatten som ramlat av. Jag har plockat upp i en hink och det är ganska så mycket kvar. Vattentunnan är tömd och den skall jag bära in sen så att den inte blåser bort när nu stormen skall komma.

Jag har även börjat plocka in en del av blommorna som har stått på altanen i sommar, bl a har jag tre fikusar som har mått så bra ute och även en doftranka, nu är de nyduschade och har ställts tillbaka på sina platser. En novemberkaktus har jag också tagit in och det kommer nog inte att dröja förrän den blommar. Ica hade så fina kaktusar så jag köpte en till helgen som pryder mitt köksbord och den blommar så rikligt, undrar om den kan heta "Septemberkaktus".

Jag har höstastrar som blommar mörklila? de är så fina så jag tänker ta in lite och sätta i en vas, jag brukar inte plocka in blommor som växer ute för jag är rädd att de har ohyra, men nu skall jag chansa.

Jag var till Pekå:s och köpte mej vetemjöl och rågsikt idag och när jag kom hem hängde en kassa med en påse mjöl i på dörrhandtaget, det kan inte betyda något annat än att det fattas bröd i min omgivning, jag skall baka en dag den här veckan så att vi har bröd här på Framnäs.

Kl 17.45 +14,9 grader och mulet samt regn hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar