tisdag 13 september 2011

Tisdag.

I natt har jag sovit så gott, jag har varit vaken några gånger och då tänkte jag att det var länge sen som jag tyckte att sängen kändes bra och jag kände mej faktiskt riktigt utvilad.

Ute var det regn och rusk och vad skulle jag ta mej till med i dag, jagt fick ju en liten påminnelse om att det saknades bröd på något ställe så eftersom vädret var dåligt bakade jag bullar och så gjorde jag långpannebröd, nu har jag tränat upp mej på bakningen så jag tycker själv att det går riktigt bra, ja jag blev ju lite morsk när jag har fått "tack för brödet" ända från Lysekil.

Jag chattade med mina släktingar i Ohio i går kväll och där har hösten kommit och löven gör som här, gulnar och faller av, på något vis verkar det som om årstiderna kommer lika som här och de har rejäla vintrar med mycket snö.

Nu har jag överlämnat brödet och fick en matlåda med mej hem i stället, porterstek, det är gott det.

Jag tyckte precis att det börjar ljusna ute, men det är nog vinden som frisknat i, jag trodde att vi skulle klara oss riktigt bra men vi får se.

Regn hela dagen och nu börjar det blåsa här, kl 17.15 + 14,7 grader. Nu skall jag börja virka på en gympadoja till en nyfödd baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar