söndag 11 september 2011

Söndag

Oj då, när jag gick och la mej i går kväll tyckte jag bestämt att det var månsken, men det har tydligen varit en väderförändring under natten och det bådar på en tråkig dag. Det blev en lång frukost med korsordslösning och sen kom jag på att jag har ju vitkål kvar så jag kan göra några kålpuddingar. Nu har jag två rejäla formar med kålpudding och när ändå ugnen var varm gjorde jag två äppelpajer så nu skall jag ringa Lotta så får hon hämta en ranson.

Efter maten blev jag så lat så jag tog till min bok och la mej på sofflocket för att läsa, det gick inte så bra för jag somnade ganska fort, märkligt att man kan lägga sej och somna på dagen utan besvär, men på kvällen är det ofta hopplöst även med hjälp av en insomningstablett och det är sällan jag lägger mej på dagen.

Nu blir det att sätta på TV:n och försöka fördriva tiden på något sätt. det brukar lyckas.

Spöregn, måste vara åskskur kl 18.00 +17,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar