söndag 4 september 2011

Söndag

Jag trodde att det skulla vara en strålande sol och riktigt varmt idag, jag fattade det så på TV i går kväll men det kanske var längre ner i Sverige.

Nu börjar det allt hösta på rejält, blommorna är inte så fräscha längre, det blir torra löv och det ser inte roligt ut. Jag har i alla fall klippt gräset idag, det kan inte vara så många gånger till som man måste klippa detta år. Men så har vi löven, hur gör jag med dem. I fjol rakade jag ihop några högar, men sen klippte jag över med gräsklipparen och det gick ju bra. Det blir nog på det allra enklaste sättet i år.

Jag bakade ju matbröd igår och på förmiddagen var jag till Häggvägen med brödet, Adam skall få ta det med sej när han åker tillbaka till sin skola i eftermiddag, och till nästa helg ska Markus få sin ranson. Jag ska kanske se och höra efter med Lotta hur vi själva har det med bröd, jag brukar få ett ryck då och då när jag tycker att det är roligt att baka, men ibland är det allt gott med "köplimp"

Mulet nästan hela dagen och +22,4 grader. Nu lovades åska och regn på radion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar