onsdag 21 september 2011

Onsdag

Vaknade riktigt utsövd idag och jag mådde bra i ryggen (hoppas att det varar). Jag ska försöka ta det lite lugnt även idag, det är ju inget som jag måste göra men helt sysslolös kan jag inte vara. Jag monterade knytband i de små gympadojorna och lämnade dem till Marianne f v b.

Så ringde en ledsen kusin, frun till en annan kusin till oss har gått bort, och hon kände sej så ensam, dessa två damer har haft daglig kontakt med varandra så det känns säkert mycket konstigt, men Birgitta packar ner ett broderi och åker iväg för att prata och det gjorde vi och kom fram till att det säkert var skönt för U-B för hon hade flera jobbiga sjukdomar som plågat henne under många år.

Lite annan nytta gjorde vi för vi körde bort gamla tidningar och annat skräp så då fick hon annat att tänka på. Nu är jag hemma igen och lagat mej middag, gräddstuvad vitkål och småländska isterband det var gott det.

Det var ju mulet på förmiddagen men sen har solen tittat fram, skönt att det inte regnar. Nu skall jag ta rätt på mina gardiner som har fått sej frisk luft och sen sopa upp alla löv som lagrats på altanen. Kl. 17.05 +14,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar