torsdag 8 september 2011

Torsdag

Nu har det varit ytterligare en skitnatt. Vid 2-tiden gick jag upp och löste korsordet i Torsby-bladet och då kom jag på att Nina B har födelsedag i dag så jag satte på datorn för att som jag trodde skulle vara den första att säja grattis till henne, men det var jag inte, andra har hunnit före med de har kanske inte gått och lagt sej.

Det blev morgon även denna dag och jag var uppe innan klockradion slog på. Jag satte en matbrödsdeg direkt och sen åkte jag till Buda för att hämta Bosse, där har Ulrika lagt fram Svensk Damtidning och parfym till mej. Jag blir lite bortskämd ibland. Hemma igen bakade jag ut rågkakorna som Markus skulle få. Äntligen dags för frukost jäsa och steka bröd, jag har menat så länge att jag skulle göra ett långpannebröd med linfrö och en kaka även den i långpanna med lingon så nu har jag gjort dessa och det blev riktigt bra. Bosse är så duktig, han har hjälp mej att plocka tomater i växthuset och nu har jag kokat en omgång marmelad.

Nu efter att jag delat ut bröd till dotter och till Buda och vovven är hämtad skall jag ägna mej åt mej själv, ta en dusch, krypa i morgonrocken och ägna mej åt TV och som vanligt "binninga".

Vädermässigt har det varit skapligt i dag och kl 17.45 är det +14,9 grader. Om en timme eller så är det dags att tända ljuslyktorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar