torsdag 15 september 2011

Torsdag

3:dje natten med riktigt god sömn, tack och lov. När jag åt frukost i morse kom jag på att jag skulle städa i vardagsrummet. Ner med gardiner plocka fram nya för vädring allt gick lätt, då ringer en febersjuk väninna som fått tid vid vårdcentralen, vi har samma husläkare och jag må då säja att hon blev verkligen bra bemött, vi var ute i god tid och hon fick komma in omgående, undersökning, provtagning, provsvar,remiss till röntgen i Torsby allt fungerade till belåtenhet allt gick snabbt, röntgensvar per telefon så att vi kunde hämta medicin i samma resa, allt detta klarade vi av på ungefär tre timmar och då har vi varit till korvkiosken också.

Nu har jag strax städat färdigt vardagsrummet och jag har möblerat om lite för jag har fått för mej att jag vill ha upp TV:n, sen jag blev ensam har jag inte velat vara i gillestugan utan tittat på lillteven i köket. Nu skall jag försöka ändra på detta, men det blir lite ovant när man flyttar omkring saker.

Nu skall jag försöka ta ett rum i taget och kanske att man kan kalla det för höststädning jag är ju inte så noga utan det får bli som det blir, men köket behöver få upp andra gardiner.

Fint väder solen skiner och kl 17.50 +15,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar