torsdag 20 januari 2011

Torsdag

I går kväll lovade jag mej att jag fick sova tills jag kände mej utvilad. Tydligen har jag sovit färdigt vid tretiden för sen var jag vaken och tittade på klockan i ett. Somnade igen vid sju och och vaknade av telefonen vid nio. Jag tyckte att det gick lite trögt men jag klädde mej och kastade mej på sparken och hämtade tidningen.

Sen kokade jag te och åt frukost. Matade även fåglarna för de har blivit åsidosatta senaste dagarna och hackspetten väntade på talgbollar. Sarek och Olle kom i flygande fläng när jag var ute och en stund senare kom Lotta och Merrie. De har gått i skooterspåren och det var fruset och fast att gå på.

Var till kyrkogården och tände ljus. Det är ju fridfullt med all snön, men jag känner att jag måste tända hos Stellan iallafall.

Sen kom dammsugaren fram, tänk så dammigt det blir när man inte är hemma. Det måste bero på att inget rör sej och dammet lägger sej som en hinna överallt och dammtorkning tycker jag är så tråkigt. En översyn av blommorna behövdes också och på förmiddan upptäckte jag att min ormbunke som jag har i köksfönstret var fullständigt torr så det var bara att kasta den.

Ett besök på ICA för att handla lite bl a en ny ormbunke och en bukett tulpaner till köksbordet. Jag unnar mej detta för det är ju så kort tid som tulpanerna finns. Just nu tycker jag att jag har det ganska skapligt i mitt hem. Inget pedanteri här inte men jag vill att det är ganska bortplockat hos mej. En vacker solig dag idag och temp kl 18.30 -7,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar