fredag 28 januari 2011

Fredageftermiddag.

Usch, idag tycker jag att det varit riktigt råkallt. Dammsög på morgonen och "fischade" lite. Eftersom jag skulle duscha åkte jag bil i morgonrock och jacka efter tidningen. Grötfrukost med tidning och datorn uppkopplad väckte upp mej riktigt och helt plötsligt var klockan nästan tio och kl elva skulle jag vara på Johannas Hårstudio. Nu blev det bråttom. Dusch och påklädning gick så snabbt att jag hann in på apoteket för att hämta mina restnoterade mediciner.

Var i alla fall hos frissan i rätt tid och fick sätta mej ner. Tänk så skönt att bli ompysslad. Idag skulle det "färgas" in slingor i mitt hår, så heter det i min ålder. Förr hette det att blondera slingor, men det blonda ordnar naturen med själv så nu kan man ju bestämma vilka skiftningar man vill ha. Ganska praktiskt egentligen, förr kunde jag ju bara bli ljusare. Flickorna på Hårstudion är så glada och trevliga, bjuder på sej själva, goda råd och kaffe och kex. Till sist kom vi till klippningen, jag har bestämt mej för att bara klippa bort slitet hår och att få det format i nacken. Får se hur länge jag står ut, men det var länge sen som jag har haft så mycket hår.

Tack Cornelia, jag är så nöjd och belåten.

Sen blev det ICA och lite matinköp. Hem för att äta sen lunch, och så kom rörmokarn och gjorde färdigt sitt arbete.

Nu på eftermiddagen har jag läst lite, tycker om att koppla av med en god bok, tänkte även åka in till Dojor och Don och se på något nytt att sticka, men latheten och kylan tog överhand med mej så hoppar jag snart in i min röda aftonklänning" skall kanske göra lite manikyr och ha lite lack på naglarna. Ha en skön fredagskväll.

Kallt kl 17.40 -14,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar