måndag 31 januari 2011

Måndag

En ny vecka börjar. I dag är det massagedags. Å så skönt det var, men det finns fläckar som är riktigt ömma. Höger axel har varit lite ond och även vänster höft. Det gör ju både ont och gott när hon masserar. Tänk att 50 minuter går så fort. Efter detta var jag till blomsteraffären och beställde en bukett till mosters begravning.

Har haft lite dåligt samvete för att jag inte varit till min kusin Alice på ett tag, så jag åkte till henne och där var hennes bror så vi hade en stunds samvaro med kaffe och doppa.

Väl hemkommen ser jag att dammsugaren måste komma i arbete. Dammsuger, öppnar ytterdörren och köksfönstret och släpper in frisk luft, och det är ju så skönt att höra bilarna ute på vägen och att det bankar och slår någonstans. Kanske en liten försmak på våren, men i morgon kan det snöa sa de på radion.

Till middag i dag har jag ätit lutfisk. Jättegott, men nu är det slut på julmatsätandet, nu återgår allt till vanlig husmanskost och i morgon tror jag bestämt att det blir mos och fläsk.

Ja nu sitter jag här vid datorn med rak hållning på ryggen och avslappnande axlar, skall försöka låta bli stickningen ikväll, men det skall inte stå på förrän jag sitter och kurar med uppdragna spända axlar. Sånt är livet.

Det har varit behaglig temp idag men ingen sol just nu kl 18.00 -0,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar