måndag 24 januari 2011

Ny dag, nya förutsättningar.

Tidigt på förmiddagen blev det ändring i protokollet. Jag tänkte mej att göra en köttfärspaj att bjuda mina gäster på, men se de hade rester kvar som måste ätas upp. De ville komma på en kopp kaffe och det gick ju för sej. Vi har suttit här och sörplat kaffe ätit semlor och så hade jag lite julkakor kvar som vi ätit av. Det var så trevligt med sällskap en stund.

Var ute och tog en promenad på eftermiddagen. Skoterspåren är perfekta att gå i. Verkligen en skön stund med behaglig temperatur, ibland tror man att våren är här. Är verkligen tacksam för de här fina dagarna för det går ju inte åt så mycket ström, trots jordvärme har elmätare rullat på och jag har eldat i öppna spisen och använt oljepannan när det varit som kallast. Tur att jag har lite eldningsolja kvar. Men vi har ju mycket vinter kvar och den känns ut att bli lång och påsken kommer ju inte förrän andra halvan i april.

Jag var lite bekväm med matlagningen idag, kokade lite potatis och så blev det kalvsylta och rödbetor. Det var riktigt gott, och skönt för magen efter kaffedrickande.

Nu har "fråga doktorn" börjat så nu åker stickningen fram och TV-kvällen börjar. God kväll från mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar