lördag 22 januari 2011

Lördag

Tänk er. Idag har jag fått ett nytt tryckkärl installerat. Det gamla var slut och fullt av vatten.Vilken tur att man har egen rörmontör som gör sådant. Tack Ove Nordqvist.

Sedan blev det dusch och hårtvätt. Klockan 14.00 skulle jag, Lotta och min syster Annika till kyrkan på begravning. Trots sorg och saknad var det en fin akt och vacker sång av Helen Emanuelsson. Hon är duktig. Sedan var det minnesstund på Pilgrimen och Kerstins lilla vackra Desiree kom dit.

Hemma igen vid 17.30 upptäcker jag att jag glömt VF och ett födelsedagskort i min systers bil så de är på väg till Torsby, däremot hade jag Lottas plånbok i min handväska, så vi är allt ganska röriga av oss.

Nu sitter jag i alla fall vid datorn iklädd min lilla röda plyschlångklänning och tänker på att det varje dag händer något, för det mesta vardagliga saker, glädjeämnen och ibland sorger av olika slag. Man får nog vara glad så länge man kan uppleva olika saker och känna tacksamhet för livet hur det än behandlar en.

Hoppas att alla som läser min lilla blogg får en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar