tisdag 11 januari 2011

Tisdag.

Vaknar riktigt tidigt idag, klär mej och tar sparken för att hämta tidningen i postlådan. När jag äter frukost och läser tidningen ser jag något beige i ögonvrån. Det var Lottas vovve Sarek som kom ensam. Tittade ut åt alla håll, men ingen matte eller andra hundar syntes. Sarek kom in och hämtade sin älsklingsleksak, en plastanka som piper, och sedan ut igen. På med kläder och på sparken igen för att leta efter matte. Hon, Olle och Merri kom gående lång nere i skoterspåren. Lotta trodde att han drunknat i älven. Hon fick sedan för sej att han sprungit efter rådjur, men jag tror att han ville till mormor och ankan.

Sen var ordningen återställd. Fortsätter att plocka bort julen, sist käddes granen av, gudskelov har jag konstgjord gran, inga barr utan bara spår efter lite glitter. Sen blev det dammsugning. Måste ju faktiskt erkänna att det inte bara är skönt att julsaker och gran plockats bort, det blir faktiskt lite tomt och kallt. Ytterligare en jul tillända. Man börjar ju bli lite äldre och tanken kommer: hur många jular får man vara med.

När allt är klart gör jag mej en vända till Dojor och Don. Köper svart garn "tove 2-tråds ullgarn" skulle egentligen varit 2-trådigt svenskullgarn, men det blir nog bra. Denna gång skall jag göra en vuxenväst med hallonmönster. Skall bli kul att se har det blir.

Efter inköpet gör jag en visit hos min kusin Ove och hans hustru Märta och blir bjuden på eftermidagskaffe. Sen skyndsamt hem för att lägga upp 93 maskor på stickor nummer 7. De ni.

Dagens väder: mulet lite snökorn. Tem morgon +-0. kl. 18 10 -2,3 grader. Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar