torsdag 27 januari 2011

Nu är torsdagen snart över.

Det enda som var planerat inför i dag var att Bosse skulle vara här. Hämtade honom strax för klockan nio och han var glad som en lärka när jag kom. Lika glad när han kommer hit och måste gå över allt och kolla om de andra hundarna varit här.

Jag har börjat med att äta havregrynsgröt till frukost i stället för te och smörgås. Jag kan tycka ibland att jag får sur mage av te och så säjs det att man "står" sej längre på gröt. Inte vet jag men jag tycker att när det gått en stund så är jag sugen på något. Kanske är det saknaden av teinet som drabbar mej.

I förrgår pratade Bosses matte och jag om allt möjligt och till slut blev det som vanligt matprat. Ulrika minns från skolan att de fick korvsoppa, så idag har jag gjort en sats soppa som hon fick med sej hem och hoppas att den smakar som hon minns.

Ulrika kom hit nyfriserad, klippt och blonderad. Jättefint. Själv skall jag till glada Cornelia i morgon, men nu är det så här: för något år sedan blonderade jag mej, nu har jag kommit så långt att nu får jag tona eller färga mörka slingor i håret. Sen skall jag klippas också, har inte bestämt mej är om jag skall klippas kort eller göra en toppklippning. Får sova på saken.

Kallt även idag men vackert. temp kl 17,50 -13,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar