tisdag 25 januari 2011

Tisdageftermiddag.

I dag har det varit en "skitdag" på Framnäs. Först i morse vaknade ja av ett buller, det var slamtömningsbilen som var här och skulle tömma avloppsbrunnen. Stackars människa i denna skarsnö och inte lätt att hitta brunnslocken för pinnen har gått av. Efter en stund var det nästa transport som kom, sophämtning, tycker inte det är roligt när räkningarna kommer men visst är det skönt att de kommer regelbundet. Utloppet för mitt dagvatten är inte det bästa och därför måste det tömmas ibland, detta med hjälp av snälla släktingar.

Sen var det ju detta med köttfärspajen, nu är den klar och står och doftar på spisen och skall serveras med sallad inklusive fetaost till. Det blir riktigt gott. Smaklig måltid Lotta o Eilert.

Sent på eftermiddagen nåddes mitt öra genom telefonen om att det skulle ha varit vargjakt här idag. Jag har inte sett något, men en granne berättade att det kom 3 vitklädda personer med gevär upp genom allén ca 100 meter norr om mitt hus. Förlåt alla vargälskare men jag tycker inte om att det ev stryker vargar kring mitt hus. För skogsfåglar finns det inte i denna "addersly"efter Grunna. Om nu detta är sant eller ej vet jag inte, men jag vet att det är igenväxt efter älven.

Dagens väder tycker jag har varit varierande, bl a snöyra. Temp kl 17.20 -8,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar