måndag 17 januari 2011

Måndag vecka 3.

Tänk att få vakna upp till ett ganska vackert väder. Igår regn och slask och idag sol och ishalka. Jag skall inte klaga för både solen och temperaturen har varit på min sida. Tycker faktiskt att det är njutbart.

Jag har varit ute och strött ut grovsalt utanför trappen, men det gjorde just ingen verkan, får nog försöka få tag på tösalt om inte isen tinar bort fort. Tur i alla fall att inte Westlunds tagit bort senaste snön för då har det nog varit isgata ut till stora vägen.

Tror jag börjar bli lite bekväm och bortskämd. I stället för att bädda direkt på morgonen hänger jag ut mina sängkläder på vädring, och vid så här fint väder kan de hänga ute hela dagen. Sen kom Lotta som haft en hektisk förmiddag med kebabgratäng så jag behöver inte laga någon mat idag. Tar mej i kragen och besöker min kusin, vi har inte träffats på drygt en vecka och hon väntade. Hon har köpt ett tyg för jag skall hjälpa henne att klä om kökssoffan och då kom fantasin igång. Eftersom det var så brett tyg så skall vi göra nya stolsdynor och kuddar till soffan, vi skall skaffa tyg i avvikande färg till fler kuddar. Jag tycker mycket om kuddar och då får ju hon också göra det.

Väl hemma igen blev jag bjuden på 16-årskalas, men jag fick ju födelsedagskaffe igår och jag vill inte ut i halkan igen så jag tackade nej men hoppas att de får en trevlig kväll. Jag skall sticka, se på "Fråga doktorn" och Idrottsgalan.

I morgonförmiddag är jag bjuden till Marianne i Solhag, som jag säjer och vi kommer nog att prata mycket skit för vi har inte träffats på evigheter.

Dagens väder: sol, halka och kl 18.20 +2.6 grader.

Glömde säja att jag varit till Nilssons och köpt mej en sjal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar