onsdag 12 januari 2011

Onsdag.

I dag tycker jag inte att jag har något att skriva om. Det som hände i grannskapet i går kväll känns så tragiskt och meningslöst. Tänk att små barn skall behöva uppleva något sådant och vilka trauman blir det. Jag känner inte familjen men man känner delaktighet med dem.

För övrigt har det varit en lugn dag. Inte gjort något speciellt, strukit lite kläder, lagat mat och varit ute en stund. Jo, en sak, jag har ätit årets första semla idag. Lotta kom hit och hade med sej semlor, bakade på ICA-Indianen. De var jättegoda. Kommer nog att slinka ner några fler under senvintern.

För en stund sedan hörde jag något på verandan. Där var Olle, Lottas hund. När jag öppnade kom han in tillsammans med en långbent schäfertjej på sex-sju månader. Ojojoj, det gick undan. Olle haffar plastankan och Bella efter, Olle är världens snällaste men när Bella kom för nära morrade han, och hon reagerade faktiskt på det. Då viskade mormor till honom "dä gär ittna tûkt henne". Tack för mej.

Dagens väder har varit bra. Kl 18.45 -8,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar