söndag 30 januari 2011

Söndag

Ytterligare en morgon med milt väder. Går här och plockar bland blommorna och vattnar. En del av dem talar ibland om att de är torra om fötterna. Efter en skvätt vatten kvicknar de i, tänk om det vore så med mej, Lite vatten och jag blommar upp. Men så är inte människolivet. Efter min frukost så är det fåglarnas tur att få påfyllning. De är riktigt duktiga att äta.

Tycker att det är så fint så jag får med mej mina grannar ut på en sparktur. Tänk så roligt det är att ställa sej på medarna på Framnäs och man glider nästan till Älverum. Det är motion det. Men uppför Renbacken var det dåligt glid så där kom motionen in. Det var iallafall skönt att få andas in frisk luft och att röra på kroppen. Ute på Mossbergssjön var det full fart med snöskotrar, det är allt roligt när det blir lite liv ute.

I eftermiddags blev det middag hos Lotta och vovvarna. Eilert jobbade men det blev över till honom också. Mätt och belåten hemgång till stickning och TV. Efter en stund kom Lotta och Olle hit. Olle skulle träna och så skulle hon fotografera mitt bord på verandan som fortfarande är julpyntat. Nu ville hon ta kort på detta innan jag plockar bort allt utom mina ljuslyktor. Jag tycker så mycket om att tända värmeljus och lyktor. Nu är det väl bara att bida tiden innan man kan sätta ut påskris, hönor och tuppar.

I morgon skall jag till Friskfaktorn och få massage. Skönt, jag har lovat mej att gå dit en gång i månaden, det måste man få unna sej.

Nu skall jag ringa till en väninna i Borås som har födelsedag.

Vädret har varit fint idag också kl 18.15 -4,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar