lördag 15 januari 2011

Lördagkvällning.

En lugn lördag. I går kväll bestämdes att Sigge Pettergård skulle komma på lördagförmiddag. Han skall ligga över för familjen är till Örebro på ishockey och det blir sent innan de kommer hem.

Iallafall Sigge kommer med morgontidningen i munnen glad som en lärka. Han är alltid glad och en sån där som det gärna låter omkring. Vi äter frukost båda och sen skulle jag bädda sängen. Ut på balkongen och skakade om mina sängkläder o
och bäddar.Sigge är med och vi får för oss att vila lite på frukosten och läsa färdigt morgontidningen och hur det gick skall jag berätta: Vi la oss med en filt, Sigge rullade ihop sej i knävecken och vi så klart somnade efter en stund. Jag drömde en mardröm tycker jag, eftersom jag tydligen inte har kopplat bort mitt arbete på Fk drömmer jag ofta om arbetet och kamrater. Men nu tyckte jag att en direktör och en utbildningsledare(drunknade under en tur med långfärdsskridskor för säkert 15-20 år sedan) kom hem och sa att jag skulle börja arbete igen. Gudskelov så kom Lotta o Eilert så vi vaknade och jag blev lycklig för att det var en dröm.

Vi fick oss kaffe och det mesta blev normalt igen. Lagade middag och sedan gick Sigge o jag ut och åkte spark, ja han sprang och jag åkte. Riktigt skönt var det. Nu har jag strax löst NWT:s korsord, sen blir det väl TV och lite dator. Ser att det börjar hetta till lite ang vargjakten, men jag kan inte komma ifrån att skygga vargar i normala fall inte skall söka sej till människor, det är väl inte något naturligt beteende. Jag tror att faunan har glidit lite på sned, men det är min åsikt och den står jag för.

Nu har tagit helg här på Framnäs och Sigge och jag önskar alla som läser min blogg en riktigt trevlig helg.

Vädret i dag; mulet, verkar som om det kommit lite isbark och -4,9 grader kl. 18.05.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar