söndag 23 januari 2011

Söndagkvällning

Tänk att det syntes redan tidigt på morgonen att det skulle bli en fin dag. Frukost intages men det visar sig att det är ganska magert i kylskåpet, inget pålägg utan bara en klick kaviar och lite mjukost. Mjölken slut och just ingen fil kvar. Jag har inte handlat riktigt på flera dar och trodde att jag skulle klara mej över helgen, men icke. Under förmiddan försvann det sista ha hushållspappret och bara lite kvar på toarullen.

Blev ingenting annat än att sätta sej ner och skriva en inköpslista, och försöka planera för några dagar framåt. Fast man är ensam behövs viss planering, ofta blir det så att jag köper mer än jag behöver. Svårt att lära sej, och denna reklam för köp 2 till ett billigare pris. Det är väl ingen glädje att köpa 2 ketchupflaskor som man ser i kylen i evigheter innan de är slut. I alla fall har jag varit och handlat och jag köpte faktiskt inte något annat än det jag skrivit upp. När jag kommer hem och tittar på mitt kvitto ser jag att det står följande rabatter kvar att utnyttja Scan falu 2 st. och Winborgs ättika. Hur ofta köper man ättika?

På eftermiddagen har jag varit till min dotter (Vi är snart lika gamla) på födelsedagskaffe och tårta. En väninna till Lotta kommer och det blev prat en stund. Sen hem och ringa till min svägerska som också har födelsedag. Sen kokar jag en grönsakssoppa för jag har grönsaker m m liggandes, mycket enkelt kokar potatis i bitar, morötter, palsternacka, broccoli, vitkål och purjolök, tillsätter vegetarisk buljong och det ser gott ut, men tyckte även det såg så magert ut att jag hade i falukorv och genast var den vegetariska soppa all. Köpte även lutfisk som jag lagt i vatten och i morgon skall jag göra en "midnattspaj" med sallad och bjuda 2 väninnor på. Ha det trevlig tillsammans med "Solsidan" ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar