torsdag 14 juli 2011

Torsdag.

Vilken fin och gemytlig dag det har varit för mej. Jag skulle ju få besök idag och jag gick upp i normaltid och började förbereda mej. Jag gjorde en kaka till kaffet och så förberedde jag lunch.
Vilken överraskning det blev för hon hade sin söta dotter Emma med sej och inte bara henne, de hade med sej glass, jordgubbar, chokladask och en så fin vattenkanna som det var planterade växter i. Jag blev så glad men de hade ju inte behövt ha med sej så mycket, Tack Emma och Lena.

Så trevligt det blev, vi fikade och pratade, åt lunch och pratade och sen blev det glass och jordgubbar och mera prat och jag åt allt idag. Någon gång får man väl synda och det har jag gjort rejält idag men det drabbar ju bara mej gudskelov.

Efter att flickorna åkt har jag varit i växthuset och fyllt på mera jord på tomaterna, klippt bort fula löv och gödselvattnat, nu blir det lådor, amplar och inneblommorna som skall få sej både vatten och gödning.

Undrar om det blåser upp till regn, det har varit lite kyliga vindar hela dagen men solen har ju lyst, temperatur kl 17.25 + 22 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar