lördag 16 juli 2011

Lördag

Tänk hur vädret påverkar en människa. I går och nästan hela dagen i dag har jag känt mej uttråkad och ledsen, men så helt plötsligt kommer solen fram och då känns allt mycket bättre.

Efter lunch skulle jag åka och köpa mej en VF för jag vill lösa korsordet där och då blev det den långa vägen in till Ekshärad. Ute vid stora vägen tog jag till höger och när jag kom till Solberg blev det till vänster mot Västansjön, Granbäcken och kom ut i Hamra, därefter mot Skoga och Skogaforsen och därifrån en gammelväg och kom fram vid Edebäcksbron f v b till Q8 i Ekshärad. Så kan det bli ibland. Jag skall inte klaga för jag blev erbjuden att följa med till Norra Torp på auktion men jag kände att jag ville vara hemma.

Nu som sagt är det lättare en stund, sitter som vanligt ute och läser i min bok, jag har bara 860 sidor kvar. Jag tycker om boken och kan leva mej in i hur Julies liv var runt 1925 dit jag har kommit nu.

Mulen väder fram tills för en stund sen, kl 17.05 +20,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar