fredag 22 juli 2011

Fredag





Denna vecka har inte varit så bra. Jag har inte mått riktigt bra och sömnen har varit kass. I går gick åkgräsklipparen sönder, ratten gick runt hur lätt som helst och det kom fram en trasig wire. Det blev en tur till Granbergs och kostade 800 kronor men det var det värt.





Idag har Lotta och jag varit och handlat och besökt kyrkogården, efter det gick vi till Hantverksgatan och drack förmiddagskaffe med Hembygdsgårdens goda kaffebröd, sen tittade vi i stallarna på de alster som fanns.Det finns allt mycket duktigt folk i stugorna som sitter med sina handarbeten.





Väl hemkommen skulle jag lägga mej och läsa en stund, men vips så sov jag bort en timme, kändes riktigt skönt efter dålig nattvila. Vilken tur att jag har haft boken om Julie att läsa i när jag legat vaken. Märkligt hur man kan leva sej in i en människas leverne som i denna roman skildras så bra, hennes liv från arton års ålder tills hon är över sjuttio, glädjeämnen, sorger, krig och elände, barnen som i vuxen ålder inte lever upp till förväntningarna.





Nu har jag väntat på regn och åska hela dagen , regnade ju lite i morse och smullit har det gjort i Oslo vad nu detta är för otäckheter som kommer oss så nära. Mörka moln kommer söderifrån undrar vad de har i beredskap för oss, mulet hela dagen och kl 18,20 + 19,1 grader. Trevlig fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar