söndag 24 juli 2011

Söndag

Till slut kom regnet och inte på smått vis heller, ca 31 mm från i går kväll tills på morgonen idag. Tur att åskan inte blev värre. Jag satt ute på verandan med tända lyktor och ljus men till slut tog vädrets makter över och jag fick lov att gå in.

I dag har det varit lugnt, var till Lotta o Eilert och vi satt ute och drack kaffe och pratade. Regnet började igen, jag sitter vid mitt köksbord med ljuslyktan tänd och stickar på en socka, som det är nu med regn, ljus och stickningen känns det som en liten försmak av att hösten snart kommer, men än skall det väl vara mycket sommar kvar.

Under några dagar så har jag känt att min symaskin Bernina skulle behöva lite sällskap. Jag behöver köpa riktiga bomullstyger till förkläden, grytlappar och grytvantar, bakdukar och så mycket annat som behövs i hushållet. Det är ju roligt med något nytt i köket när man gör vardagssysslor. Så är det ju de där skolrutiga grön-vita gardinerna till köket som jag har fantiserat om en tid. Tyget finns på min näthinna men kanske inte i handeln numera. När jag sitter och tänker på det rutiga tyget minns jag att i syslöjden gjorde jag en kudde med korsstygn på det röd-vit rutiga tyget och så sydde jag på en stor applikationsblomma, den finns kvar i mina gömmor.

Finns det någon därute som kan tipsa mej om var jag kan köpa bomullstyger så skulle jag bli glad.

Just nu kl 17.25 är det mulet, blåsigt och + 15,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar