tisdag 5 juli 2011

Tisdag

I morse fick jag ju ett litet utbrott när det nu har hänt igen. Jag är ju djurvän men jag tycker att det är lite otäckt när det händer ute på trappen. Ingen kan ju hjälpa att kissemissarna har såna instinkter.

Det gick över fort och jag skulle försöka att pumpa däcket på gräsklipparen, jag tog fram kompressorn och monterade både luftslangen och elkabeln. Dryptyst, inget hände men så kom Eilert och han gick också bet så han hämtade sin egen kompressor och den fungerade, Jag är alldeles säker på att jag skulle ha lyckats om maskineriet fungerat.

När man sitter och klipper gräs rullar många tankar runt, både roliga och sorgliga. I dag hamnade mina tankar på köksfönstren, de är smutsiga och skulle behöva torkas, men då kom tanken att nya gardiner skulle vara trevligt, smårutiga, kanske kafégardin, fantasin blev till verklighet. Så snart gräsklippningen var klar så bar det av till Dojor och Don spenderbyxorna på, men när jag kom dit fanns det inga smårutiga gardiner, däremot hittade jag en matta på deras Loppis som jag köpte för 80 kronor. En ny vaxduk blev också inköpt så nu får jag stryka gamla gardiner, tvätta fönstren och hoppas att jag blir belåten. Det blir i alla fall en liten ändring.

Det har varit en behaglig temperatur idag, inget direkt starkt solsken kl. 18.15 +22,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar