måndag 4 juli 2011

Måndag.

Vilken trevlig förmiddag det blev idag. Jag fick främmande från Torntorp. Inga-Lill kom med bullpåse och kakor samt gamla album från Segenäs. Trevligt, vi gjorde upp att jag skulle åka ut till dem snart. Siv G ringde under tiden och skulle säja "hej" för hon tar bilen och åker ensam till Sköllersta och i morgon tar flyget henne och dottern till Brighton. Hoppas att de får en trevlig resa.

Efter lunch skulle jag fortsätta gräsklippningen, men det gick inte så bra, jag har för lite luft i ett däck så det måste pumpas, jag tankade också men vad jag gjorde vet jag inte men klipparen går inte, bara en liten bit och sen stannar den. Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mej.

I stället började jag rensa en rabatt och gjorde rent mellan mina häckplantor, det var så mycket ogräs så de syntes nästan inte alls.

Tog en vilostund och satte mej att titta i gamla stick-och virkbeskrivningar och jag får hålla med Eva M det gamla modet börjar komma tillbaka, då begriper man att man börjar bli gammal.

Vädret blev ganska bra idag och solen skiner kl 17.40 +22,8 grader, ganska behagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar