lördag 2 juli 2011

Lördag.

Nu kan jag tala om att jag är i stort sett "black", 13 kronor i plånboken och en femma i byxfickan. Pappa sa jämt att "ha alltid en spik i portmonnän så att inte hundarna kissar på dej", det hände tydligen förr när det saknades pengar. Lars-Ove Westlund har varit hit och gjort min infart så fin och som vanligt har jag inte just några pengar hemma. Han fick de sedlar jag hade och jag får nog ge honom lite mera. Förargligt.

Men nu skall det bli grillfest på Framnäs, Jag har marinerat fläsksnitzel och gjort en medelhavsinspirerad sallad det skall bli gott hoppas jag, sen blir det jordgubbar och vispgrädde.



Lotta och jag skall inta denna måltid medan Eilert tydligen sitter eller har suttit omgiven av vatten på en camping i Höljes.

Jag har precis satt på TV:n för att kika på det vackra folket när de skall på kungabröllop, det blir nog trångt i kyrkan med dessa stora hattbrätten, och en del har ju hatten på örat, undrar hur de fäster dessa.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar