måndag 18 juli 2011

Måndag

Oj ett sånt regnväder det är. 25 mm regn har det kommit här sen i går kväll och nu blir det att se till hur det ser ut i stugan. Vatten såklart. Efter att ha ringt säkert ett tiotal gånger utan att få svar av plåtisen beger jag mej till verkstaden. Inte en människa syns till. Jag ser mej ingen annan råd än att be Fredrik om hjälp och det blev till att köpa en presenning. Nu är skorstenen omsvept i plast och så får vi ta till uteslutningsmetoden var vattnet kommer in. Man skall ju försöka att handla och anlita arbetskraft på hemorten men nu vet jag inte, tror nog att jag får ta hjälp från annat håll. Men sista ordet är absolut inte sagt.

I går kväll virkade jag färdig babytröjan och nu är den hopsydd och klar för att läggas mellan fuktiga dukar, jag skall även göra en mössa av samma garn och den tänker jag börja med ikväll. Innan den blir klar skall jag inte skaffa något nytt handarbete.

Jag har varit till Eva M och fick se broderier som hon gjort, tänk att de är så duktiga med brodering på södra sidan vägen.

Mulet och regn, men just nu uppehgåll och kanske solen kan titta fram. kl 18.05 + 18,9 gradr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar