söndag 17 juli 2011

Söndag.

Under förmiddagen har jag pysslat lite med mej själv, det är skönt att efter duschen smörja inkroppen med en mjukgörande lotion, och därefter krypa in i morgonrocken igen och inta frukost ute i solskenet.

Jag har varit på hästhoppningsuppvisning, Emma och hennes kompis anordnade en visning i dag och det var trevligt. mycke folk, det bjöds på kaffe och kladdkaka. Flickorna är duktiga ryttare och hoppade ibland bra och ibland mindre bra och lite vägran förekom också, men det var roligt. Det utdelades även rosetter. Det tråkig var att Rebecka ramlade av sin häst och skadade sin hand. Hoppas att det gick bra. Efter uppvisningen skulle fam P åka tillbaka med den fina hästen till Karlskoga där den kommer ifrån.

Hemma igen blev jag bjuden på blåbärspaj hos Lotta, de har varit ute i skogen och plockat bären på förmiddagen.

Nu är jag hemma igen och regnet har börjat strila, men nu skall jag ta mej i kragen och virka färdig den lilla tröjan så att jag kan börja med något nytt.

Solig morgon, mulen middag och nu regn kl 16,55 +18,3 grader. Jag glömde tala om att hästhoppningen var i Ämtbjörk en by med hästhagar vid nästan alla hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar