måndag 11 juli 2011

Måndag

Natten var ganska kort för jag kunde inte somna i går kväll och jag låg och läste till halv 2. Fy så jobbiga sådana nätter blir. Jag steg upp i vanlig tid och bestämde mej för att idag skall jag baka matbröd till Lotta. Sagt och gjort, satte degen innan jag ätit frukost och tänk så fort det gick, 10 rågkakor på ett par timmar
Nästa projekt blev gräsmattan, den har vuxit ganska kraftigt och det blev till att klippa, och vad får jag se ute vid soptunnan, EN ORM, jag blir alldeles kall. Här har vi inte sett något sådan på minst 20 år.Eilert kom och jag berättade då undrar han om det var en huggorm och jag har ingen aning en smal snodd med litet huvud och om det nu är tungan så åkte den ut och in. Den försvann i gräskanten. Uschiamej.
Efter gräsklippning blev det en vilostund med boken jag började på i går, den blir nog dryg, 1.245 sidor.
Nu har jag en sockerkaka i ugnen och så tänker jag göra en "norsk blötekaka" tur för Lotta att jag fick en sån baklust idag eventuellt kanske jag bakar bullar någon dag men jag lovar ingenting bestämt. Nu skall jag paketera matbrödet.
Lagom fin dag för att göra något nyttigt. kl. 17.05 +22,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar