torsdag 7 juli 2011

Torsdag.

Idag var jag tvungen att ringa och bjuda Marianne och Bo på förmiddagskaffe. Brödfatet är ju ganska mager men vi har alltid något att dryfta under kaffepausen. Efter e n stund kom deras barnbarn Linda som är hemma på semester och hon hade vovven Grizzly med sej. Det var roligt att de dem på min veranda för det blir inte för ofta.

Nu har jag målat rören som hör till avloppstanken vid timmerstugan, dessa tre rör har stått omålade och med en hink över 2 st. Nu är de svartmålade och jag målade även en liten burk att sätta över öppningarna. Jag blev riktigt nöjd och det får jag vara för 1/2liter färg kostade 198 kronor.

Efter maten tog jag mej en tur till skogen för att se om det är några blåbär på gång. Det såg ganska magert ut där jag brukar plocka, vi får se hur det blir. När jag ändå var ute och åkte gjorde jag mej en tur till Segenässätern, där fanns inte ett liv, åkte runt och kom fram i Norra Torp. Denna tur gjorde Stellan och jag så många gånger och det är med stort vemod som jag åker där men jag kan inte låta bli.

Tyckte att det blev så mörkt på himlen så jag befarade åska men det kanske går bra. Jag har i alla fall vattnat både i växthuset, lådor, amplar och rabatter utifall att det inte kommer något regn.

Solen skiner lite ibland men det är varmt lö 17.15 +24,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar