fredag 1 juli 2011

Fredag

När jag kom upp i morse trodde jag inte att vädret skulle bli så här bra idag. När jag satt här ute i går kväll och det blev riktigt mörkt, blixtar och dunder på avstånd och så kom regnet. Det var skönt. Jag satt och läste och fick lov att tända ljuslyktor och senare takbelysningen för att kunna se, och jag tyckte mej ana något i ögonvrån, fick för mej att det var en fladdermus som flög in, ganska skärrad smög jag mej in och kollade såg ingenting och inte i dag heller om den inte sitter bakom någon tavla eller så för då får jag väl sopa upp den. Hädanefter skall nog dörren vara stäng när det lyser på verandan.

Jag tyckte riktigt synd om Westlunds i går kväll, just innan regnet kom körde en traktor fram på gården med ett stort lass hö. Hoppas att de fick in det eller hann täcka över.

På förmiddagen blev jag sällskapssjuk så Eva M kom hit på en kopp kaffe och vi satt och dividerade ett bra tag, härligt att det finns människor hemma när det blir ensamt.

Nu har jag suttit och virkat, kroppen på barntröjan är snart klar och sen skall ärmarna göras, rätt så kul med ombyte och så har jag letat fram en bok av Kerstin Ekman, det är roligt att läsa om hur livet var i Jämtland, förr i tiden eller för inte så länge sen, den här bokens händelser är från 40-talet.

Solen skiner och det blir till att vattna blommorna äen i dag. Kl 16.50 25,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar