lördag 30 juli 2011

Lördag

Har just nu rest mej upp ur altansoffan där jag tillbringat ett par timmar med att läsa. Vädret är ju härligt och skuggan direkt underbar.

Förmiddagen har jag ägnat till kusin. Blommor till kyrkogården och handla mat på Pekå´s. Idag gick det riktigt tungt för henne och jag tyckte nog att det var för varmt, men inte då, och vi klarade detta galant, sen blev det kaffe och solskenskaka med glass.

I går eftermiddag/kväll var jag hos grannarna, mysigt värre, inga mygg eller knott, mat och prat och ett glas vin till maten, trevligt och så praktiskt, när kaffet blev klart var det bara för mej att gå hem efter hallonpajen. I morgon skall jag bjuda igen.

Just nu funderar jag på om jag skulle börja virka ett par gympadojor storlek 3-6 månader, jag har suttit och läst beskrivningen och jag tyckte att det såg lite knepigt ut men jag skall försöka.

Varmt kl 17.20 +28,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar