söndag 10 juli 2011

Söndag

Det verkar bli en lugn helg.I går kväll satt jag ute på verandan och rätt som det var blev jag sugen på någonting. Det fick bli en liten ostbricka med oliver och för ovanlighetens skull ett glas J.P. Chanet, det var så länge sen jag smakade vin men det var riktigt gott. Radion var på och det var en konsert med Tomas di Leva, jag har lärt mej att tycka om hans musikstil fast det är släpigt.

På förmiddagen var jag till Kyrkogården med jasminer, min buske börjar blomma bra nu, efter en liten måltid åkte jag till familjen Sigfridson för att framför allt hälsa på lille Bosse, han var jättesnäll idag tror faktiskt att han blev glad när jag kom. Där blev det kaffe, glass!! och prat. En bok fick jag låna, Julie av Anne Karin Elstad, 4 romaner i samma pärm, boken är nog 6-7 cm tjock , härligt och tur att jag inte hann börja läsa min egen bok igår.

Som vanligt är jag i mitt uterum med böcker, stickning virkning och jag kan göra det jag vill för stunden.

Solen skiner och jag tror det är sydvästliga vindar, kl 17.00 +23,5 gtader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar