tisdag 12 juli 2011

Tisdag

Hittills idag har jag haft turen på min sida. Först blev jag bjuden till Eva M på förmiddagskaffe och en titt i hennes fina rum. När jag äntligen kom hem gjorde jag mig klar för bullbak. Assistenten och ingredienser kom fram snabbt, när degen står på jäsning gick jag ut en sväng och det var mörkblått runt omkring. Då tänkte jag att blir det ett riktigt åskväder får jag göra som Sonja i Backen (taxichaufför), Hon ställde degen i frysen om hon var tvungen att göra en resa. Men det gick hur bra som helst och nu är bullarna klara för infrysning. Allt klart och diskat efter bullbaket, tanken kom att jag skulle plocka av mina röda vinbär och göra gelé, med karotten i handen går jag ut och hör då åskan mullra bortåt Hagfortstrakten, då blev jag drabbad av lathet tänkte att jag väntar tills imorgon så får vi se om jag eller fåglarna hinner ta bären.

Istället blev jag sittandes på verandan och fortsätter läsa boken om Julie, har bara 1.145 sidor kvar

Som sagt regntungt kl 17.05 +18,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar