måndag 25 juli 2011

Måndag

Så var det måndagmorgon igen, jag tyckte att det tassade ute på verandan och där stod 3 glada vovvar och ville komma in. Matte och hundarna kom med tidningarna så där sparade jag några steg, det har varit dåligt med promenaderna ett tag men får väl ta upp detta snart igen.

Idag skulle det bakas matbröd, nu startar jag före frukost med att göra degen och när jag ätit klart brukar det vara dags att baka ut. Det går ju fort och blir gott och så känner jag mej rik när jag har hembakat, i kväll kanske det blir en mjuk pepparkaka för det kan jag längta efter ibland och om jag kommer upp tidigt i morgon tänker jag göra bullar.

Jag blev lite sällskapssjuk fram på dagen så jag tog med mej den tjocka boken och 2 rågkakor och åkte till Buda. Tur att Bosse och Ulrika var hemma så att jag fick en pratstund. När jag åkte hem kom jag på att jag har lingarn undanlagt hos Evas garn, lika bra att jag hämtar hem ifall jag blir sugen på att sticka lite på västen när jag tröttnar på strumpskaftet. Jag är sån, har många påbörjade stickningar och broderier, plockar fram då och då, tittar och undrar varför jag inte gjort klart, men det är väl kanske detta som är tjusningen med handarbeten.

I dag har det då varit ostadigt väder, moln opch regnskurar om vartannat, för närvarande kl 17.35 +18,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar