onsdag 20 juli 2011

Onsdag.

I går var inte min dag och därför blev det inte något direkt bloggande för mej. I dag känns det lite bättre, kanske det beror på att Sigge P är här, hans familj är ute på tur. Vi har umgåtts riktigt nära varandra, jag sitter och stickar och han ligger bredvid mej på soffan och njuter.

För det mesta är jag ensam hemma, men i dag kom alla nästan på samma gång, först kom Lotta och vi sitter och dricker kaffe, då ringer Siv så då blir hon bjuden hit, Lotta åker hem och i samma veva kommer Annica och Mats från Torsby så den här dagen har varit riktigt trevlig.

Jag håller på att sticka en liten mössa till den blå-vitrandiga tröjan jag hade på bloggen igår, det är inte många varv kvar nu så den blir färdig om en liten stund. Och så är det ju boken, jag har ca 260 sidor kvar och blir kommande natt lika som föregående så är den nog utläst tills i morgon bitti.

Senare i kväll blir det nog korsordslösning för Allers har kommit idag och så har jag kvar lördagens DN-kryss, förstår inte varför jag inte har löst det.

Hoppas på stabilare väder med sol, gräsmattorna är långa och det är alldeles för blött här för att klippa. Varierande molnighet med lokala skurar kan man väl kalla det här vädret, kl 19.00 +20 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar