onsdag 13 juli 2011

Onsdag

I dag har Sigge varit här, han kom innan jag själv har stigit upp och vi la oss tillbaka en liten stund. Sen började dagen, jag plockade ju vinbär iallafall i går kväll och kokade dem, sen fick de rinna av tills i dag då jag gjorde klar gelén och nu klarar jag mej över vintern.

Dammsugaren behövde röra på sej lite och jag har dammtorkat. Sigge och jag har tagit små vilostunder i soffan, han gillar när vi sitter där och snackar.

Jag är lite besviken på vårt Apotek Hjärtat. I måndags skulle jag hämta ut en helt vanlig men receptbelagd medicin och som så ofta finns den inte hemma, men på onsdag morgon finns den här. I eftermiddags åkte jag in och skulle hämta, men tyvärr den har inte kommit och nu skulle ny beställning göras och så finns den hemma på fredag. Det finns ju folk som måste ha sin medicin och hur gör de om det är slut i burken hemma och det dröjer nästan en vecka innan den kommer, jo man vänder sej naturligtvis till ett närliggande apotek och om man ändå skall till Torsby eller Hagfors kan man handla annat där också. Det här är inte riktigt bra för samhället för det ena drar det andra med sej och vi skall ju försöka behålla det lilla vi har kvar.

I morgon skall jag få främmande, det skall bli så roligt att Lena kommer från Lekvattnet och vi får sitta och prata och minnas. Detta ser jag fram mot.

Tittar på min termometer, kan det vara möjligt att det bara var 2,5 grader under natten, litar inte riktigt på detta men efter en solig dag är det nu kl 20.05 + 19,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar