fredag 8 juli 2011

Fredag

Idag har min Hugin fått jobba på. Dammsugning och dammtorkning på förmiddagen. Sen blev det till att handla och passade samtidigt på att åka upp till Fredrik med traktortidningar som han brukar få, de kommer fortfarande. På Häggvägen blev det ett skällande tills bakluckan på min bil öppnades, och där satt han nu och väntade på åkturen. Husse och matte skulle till Torsby så det passade bra för de hämtade hem honom på hemvägen.

Efter första regnskuren i morse var jag ut och torkade vatten av golvplåten och golvet i timmerstugan och efter den andra skuren var Fredrik ute och torkade upp. Jag är så innerligt less på den här plåtkonstruktionen på taket som inte håller tätt utan regnet kommer in och tydligen rinner efter baksidan av kaminen och ut på golvet. Undrar hur detta kommer att sluta, jag kommer i alla fall inte att rekommendera företaget till någon annan.

Sigge och jag hade en riktig mysstund förut, regnet smattrade och han låg på ett skynke bredvid mej, vi hade en pläd kring oss och han såg ut att må gott, brydde sej inte om att åskan knallade till.

Nu har jag ätit och skall gå ut och stänga växthuset, sen blir det korsord och ev börja läsa för jag har fått ett bokpaket idag.

Mulet och regn-åskskurar, kvavt är det också kl 18.00 +22,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar