torsdag 26 april 2012

Torsdag

Mulet och ruggigt tyckte jag att det var när jag kom upp idag, men man får ta emot det väder som bjuds. Tur hade jag som kom upp tidigt för det är förargligt om persiennerna är neddragna och man ligger och sover när det är folk som är i jobbet utanför huset. Slamtömningsbilen kom.

Jag ägnade förmiddagen till lite handarbete men kom på att jag skulle åka och köpa mej riktigt bra shampo och balsam hos Johannas. Hoppas nu att det blir bra för mitt hår men dilemmat just nu är att jag vet inte hur man öppnar shampoflaskan, hur dum får man bli men jag måste nog ringa och fråga hur man gör.

Efter den resan var det dags att laga middag och det har varit en lugn eftermiddag. Lotta o Eilert kom hit på kaffe och så ville hon se på plantorna "Blomman för dagen" som jag hämtade igår.

Det har ju varit en helt vanlig händelselös dag, regnet strilar utanför fönstret och det är verkligen tråkigt väder kl. 18.20 +8,1 grader och åskvarning på radion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar