tisdag 10 april 2012

Tisdag

Ja nu är det vardag igen i dubbel bemärkelse, regn och slask och jag kände när jag steg upp att i dag är jag inte riktigt snäll, skulle behöva något att avreagera mej på. Gudskelov ringer en telefonförsäljare som har ringt flera gånger och jag har inte brytt mej om att svara, men idag tog jag på mej den barska tonen och lyfte luren. Det var ICA-kuriren som ringde och de skulle lancera en korsordstidning, orden bara forsar ut människan som ringer upp, jag försöker avbryta samtalet genom att säja nej tack jag skall ingenting ha och la på luren.

Sén har dagen rullat på, ringt några viktiga telefonsamtal, retat upp mej lite mera, plockat ihop deklarationspapper och skatteverkets blankett hånflinar åt mej och säjer att denna summa är det minsta belopp jag kommer att få betala igen. Sånt är livet en grå dag.

Men det ljusnade lite för Lotta ringde och vi skulle åka och handla, det blev faktiskt lite lättare när vi har varit iväg, undrar om mitt dåliga sinnelag beror på att jag har bilen på verkstan, det finns ju andra faktorer som gör att en grå dag kan bli mörkgrå när man går och tänker för mycket.

Påsksakerna är bortplockade och det ljuvliga vårregnet rinner nerför fönstren snart är det Valborg och då skall vi väl hoppas att våren kommer på riktigt. Kl. 18.50 +5,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar