torsdag 12 april 2012

Torsdag

I dag verkar allt vara mycket bättre, det regnar inte och jag själv känner mej på lite bättre humör. På förmiddagen kom Lotta hit och lämnade sin bil så att jag skulle kunna ta mej ut och åka en sväng, snällt, för jag kan känna mej begränsad när inte min röda pärla står utanför trappen.

Vid ICAs ingång står det massor med penseér, ljuvligt vackra 29,90 för 10 st, det är ju så inbjudande med dessa vårblommor så jag var ju tvungen att köpa. När jag går inne i affären ångrar jag mej och byter ut de större blommorna mot minipenseer, de kommer att göra sej bra i mitt trätråg och kopparkittel, nu är det bara att plocka fram planteringsjorden.

För övrigt har det inte varit någon större rotation här hos mej, tvättat en maskin, plockat lite här och där och i eftermiddags fick jag kaffegäster och det är ju alltid trevligt. Dagarna rullar på och ju äldre man blir desto fortare går tiden tycker jag. Min systers barnbarn Isolde fyller 12 år idag och jag tycker inte det är länge sen hon var nyfödd och nu är denna tjej tonåring nästa år, just nu är hon i Spanien med pappa, farmor och farfar.

Jag njuter av kvällningen här hemma solen skiner fint på min balkong och kl 18.55 +8,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar