söndag 22 april 2012

Söndag

Jag vaknade strax efter 6 i morse och det tyckte jag var alldeles för tidigt att stiga upp men jag lyckades somna igen och vaknade alldeles för sent, det finns tygligen inget mittimellan för mej.

Det har irriterat mej en del för att bilen har krånglat för mej och fortfarande gör det men nu har Eilert köpt nya tändstift och satt i och bilen blev bra, han var till en annan bilreparatör som tipsade om detta, Jag är så glad för nu har vi åkt ett antal mil utan krångel så nu hoppas jag att det fortsätter så.

Tänk att jag är så hopplös, jag har inte ro att sticka färdigt ett plagg utan jag vill ha 2 saker att arbete med jag tycker om att byta. Just nu stickar jag en barntröja i enbart rätstickning och det tar minsann tid jag tycker att det går flera varv per centimeter än när jag stickar slätstickning.

En ny fräsch vecka har vi framför oss och inte ett enda "måste göra" i min agenda, men jag kommer säkert att hitta på saker, bl a tänker jag mej en resa till Torsby en dag, om nu bilen fungerar, för jag skall hämta plantor hos min syster. Hoppas att hon har vattnat dem annars blir både Inga och jag ledsna. Inga är min systersons tjej och hon verkar ha mycket gröna fingrar.

Lotta o Eilert var bort och tittade på valpar i går, de skall ha en Goldenflicka så nu blir flocken fulltalig igen. Det skall bli riktigt roligt med en valp.

Vädret har ju varit tråkigt idag och nu när det nyss snöat kommer åskvarningar, min grannfru sa i dag att enligt gammalt sas det att om det börjar åska i april blir det en åsksommar, det vill jag helst inte ha utan nu är värmen välkommen. Kl 17.50+7,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar