söndag 8 april 2012

Påskdagen

Jag syndar idag, tvättmaskinen går för fullt och det har redan straffat sej.

Jag laddade en maskin med vittvätt på förmiddagen och efter ett tag fick jag för mej att åka en tur till Segenässätern, jag gick där och tittade på de gamla husen och tog några kort. På återvägen fick jag för mej att jag skulle åka norrut som Stellan och jag har gjort hundratals gånger, man kan komma ner i bygden i Norra Torp eller Osebol. Så klart var vägen ner till Torp avstängd och jag fortsatte mot Osebol. När jag kom ner till Osebol började bilen bete sej konstigt, den "nappade" och symbolen "elektronisk startspärr" blinkade.

Lotta fick komma och hämta mej och nu står den "lilla röda pärlan" i Segenäs och väntar på bogsering till Ekshärad. Där fick jag mitt straff och nu skall jag sätta mej och sticka, det skall man heller inte göra på en helgdag så vi får se vad det blir resten av dagen.

Solsken även idag kl 16.55 +5,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar