fredag 27 april 2012

Fredag

Snart har vi Valborgsmässoafton och våren skall ju vara här, jag längtar efter normalt med sol och värme, en fin övergång till sommaren, inte de här tvära kasten mellan täckjacka ena dagen och shorts nästa utan lugnt och fint och kroppen får vänja sej vid väderförändringar.

Efter förmiddagens sysslor besökte jag kusin, jag har inte varit till henne sen före påsk så vi hade en del att prata om och hon var riktigt pigg idag. Vi pratade en hel del om böcker som vi har ett stort intresse för, vi är nog ganska lika där för vi tycker båda om självbiografier men i dag hade vi Elsi Rydsjö och hennes böcker att prata om, en kopp kaffe blev det också.

Sen blev det ICA för att handla hem diverse saker, ibland tar det tvärslut på nästan allting, kanelburken var tom, osten i det närmaste slut majonäsen uppäten och jag tycker att sånt som man inte köper så ofta är lätt att glömma bort så nu har jag en lista och skriver upp efterhand som det börjat sina.

Det blev en enkel lunch idag, jag fräste bacontärningar och wokgrönsaker och hällde över omelettsmet och det blev riktigt gott och jag är mätt än.

Nu har jag tagit kväller, regnet fortsätter att rinna utför fönstren, kl. 18.35 +8,6 graderoch jag skall ta min stickning och se på TV. Ha en fin fredagskväll alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar