lördag 21 april 2012

Lördag

Jag kom in för en stund sen efter en stavpromenad, solen tittade fram och det var riktigt vårlikt och mycket lugnt ute på vägen.Hoppas att det torkar upp efter gammelvägen här så att jag kan gå efter den, då kommer jag bort från asfalt och trafik. Jag upptäckte i alla fall att jag måste köpa mej ett par nya träningsskor för de jag använder är innersulorna utslita i. Alltid något som fattas.

Jag fick ju tillbaka bilen i går, men lyckan varade inte mer än några minuter så kände jag att det var inte bra och idag var jag till kyrkogården och hämtade hem lyktorna och plockade bort riset, tur var att jag inte skulle längre och att jag tog mej hem. Nu blir det sofflocket några dagar till.

I dag har det varit 2 flickor hit som sålde Majblommor, jag köpte en i dag också, det går ju till en god sak och så är det ju roligt att de kommer hem och säljer för alla kan ju inte stå utanför mataffärer, jag tycker att det är jobbigt när det står folk och tigger i butiksingångarna, jag vill ge av egen fri vilja och inte känna mej tvingad och jag vill känna att det glädjer mej när jag ger bort något, det behöver inte vara till något speciellt utan kanske till någon som jag tycker om och står mej nära.

Efter en vit morgon och förmiddag har snön försvunnit, lite vattenpölar finns kvar och solen tittade fram en liten stund, kanske våren äntligen är på väg nu, kl. 17.35 +6,2 grader och blommorna har fått flytta ut tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar