söndag 29 april 2012

Söndag.

Vilken underbar dag, nu på eftermiddagen sitter jag på balkongen och stickar och läser om vartannat, och nu blev det så varmt att jag måste gå in en stund. Efter maten tog jag en fika därute och rätt om det var kom en citronfjäril flygande. Nu måste man ta till sej att våren är här.

Det var lite spännande på förmiddagen när jag skulle gå ut och titta hur växterna hade det i växthuset, det har gått bra inatt men fiberduken får allt skydda dem några dygn till och de skall ju planteras ner i jorden så småningom.

Jag var ute och fotograferade björkarna här hemma och grannens, de är planterade ungefär samtidigt men under alla år har det varit speciellt 1 björk hos grannen som grönskar först. Under många år var vi till Segenässätern och tog hem björkknoppar som vi klistrade in i almanackan, då hade vi knoppar från tre ställen att jämföra. Jag skall försöka att ta en knopp på grannens björk men nu vet jag inte om jag når så högt.

Nu skall jag ta mej en tur ut i Boa för jag tror att Lotta är där och jobbar med något.

Sol och vackert hela dagen, kl 17.05 +14,6 grader mej på västsidan är det säker 25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar